Świadczymy usługi dla Wspólnot Mieszkaniowych w zakresie:
- Zarządzanie
- Administrowanie
- Księgowanie
- Bieżąca konserwacja
Oferujemy:
- przystępne ceny za świadczone usługi, np. administrowanie z księgowością od 0,45 zł/m2 powierzchni użytkowej.
- system Internetowej Obsługi Kontrahenta – możliwość sprawdzenia przez Internet swojego konta we Wspólnocie Mieszkaniowej - wpłat i należności.
Indywidualnie wyceniamy usługi dla każdej nieruchomości.
Przykładowy zakres obowiązków administratora Wspólnoty Mieszkaniowej.
I. Obsługa administracyjna:
- Prowadzenie i aktualizacja wykazu właścicieli i ich udziałów w częściach wspólnych.
- Reprezentacja, w porozumieniu z Zarządem Wspólnoty Mieszkaniowej, w sprawach jej dotyczących przed odpowiednimi władzami i instytucjami (Urząd Skarbowy, Urząd Miejski, Urząd Statystyczny, instytucje nadzoru technicznego i budowlanego).
- Przygotowanie i obsługa Rocznego Zebrania Wspólnoty mieszkaniowej, w tym przygotowanie powiadomień, projektów uchwał, druków, list obecności itp.
- Prowadzenie korespondencji z właścicielami.
- Negocjowanie warunków umów z dostawcami (media, wywóz śmieci, pielęgnacja zieleni, odśnieżanie, konserwacje bieżące, serwis domofonów, obsługa kotłowni, ubezpieczenie budynku itp.), zawieranie umów i nadzór nad ich realizacją.
- Odczyty liczników indywidualnych: na 30.06 i 31.12 wody zimnej i ciepłej, na 31.12 – liczników energii cieplnej.(lub w terminach umówionych ze Wspólnotą Mieszkaniową).
- Opinie prawne dotyczące administrowanej nieruchomości i spraw związanych z działalnością Wspólnoty Mieszkaniowej, sprawdzanie poprawności prawnej zawieranych umów.
- W miarę możliwości pozyskiwanie innych środków finansowych.
W razie konieczności:
- Organizowanie przetargów na roboty remontowo – budowlane.
- Prowadzenie negocjacji i przygotowanie umów z tytułu pożytków z nieruchomości wspólnej
II. Obsługa bankowo – księgowa:
- Prowadzenie rozliczeń księgowych Wspólnoty Mieszkaniowej zgodnie z obowiązującymi przepisami.
- Przygotowanie dokumentów bankowych i finansowych do zapłaty za wykonane usługi na rzecz Wspólnoty po akceptacji faktur przez Zarząd Wspólnoty Mieszkaniowej.
- Udzielanie szczegółowych informacji na temat rozliczeń i stanu kartotek finansowych na każde życzenie właściciela.
- Sporządzanie indywidualnych rozliczeń mediów zgodnie z terminami, wynikającymi z umowy.
- Sporządzanie rocznych rozliczeń właścicieli z tytułu eksploatacji nieruchomości wspólnej oraz zaliczek na remonty.
- Sporządzenie bilansu i rocznego sprawozdania finansowego.
- Windykacja opłat należnych od właścicieli lokali.
- Monitorowanie zaliczek indywidualnych za media, dokonanie bilansu opłat po zakończeniu sezonu grzewczego i uaktualnianie wymiaru opłat raz na rok, zgodnie z Regulaminem rozliczenia energii cieplnej.
III. Obsługa techniczna:
- Prowadzenie księgi obiektu budowlanego oraz dokumentacji technicznej nieruchomości, wymaganej przez przepisy prawa budowlanego.
- Organizowanie i nadzór nad rocznym przeglądem budowlanym.
- Zabezpieczenie wykonawstwa okresowych przeglądów nieruchomości i urządzeń stanowiących jej wyposażenie techniczne zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa (przeglądy kominiarskie, instalacji elektrycznej itp.)
- Zebranie ofert od potencjalnych wykonawców i pomoc przy wyborze wykonawcy.
- Udział w odbiorze technicznym wykonanych robót.